Instruktioner för arrangemang av Bannister Invitational. Det är uppdelat i två delar där detta är del 1.
Del två kommer att komma här eller på nästa sida.
Förberedelser (bannister.se/arra)
10-4 dagar kvar
3 dagar kvar
2 dagar kvar
1 dag kvar
0 dagar kvar (hemma)
0 dagar kvar (tävlingsdagen)
Efter tävling
Det finns en mapp som heter "malltävling" där alla bilder etc finns. Den finns här:
https://www.dropbox.com/sh/y7rpbpkplwmv715/AABDfdnYozLLvRLdxSeiugbRa?dl=0
Detta gäller 2 dagar kvar
00 Kolla mailen varje dag - [email protected]
Om Per inte sköter det så kolla mailen varje dag.
201. Kolla väderutsikter yr.no (tidsprogram 48 h innan) - endast utomhus
Detta görs bara utomhus. Försöker således göra klart tidsprogrammet nu om detta ej är gjort innan. Beror också på hur stor tävlingen är (hur många tillresande det är). Om många reser till tävlingen bör tidsprogrammet vara klart innan.
202. x NY! Nyckel till FIH (även isf för doping)
Ifall att vi kör på Slottsskogsvallen eller stänger Friidrottens Hus själva bör vi få en extranyckel av vaktmästaren i FIH så att vi kan ta och låsa. Kan eventuellt vara bra att kolla när larmet går (23 tror jag på vardagar). Denna punkt gäller då speciellt om det kan bli dopingkontroll.
203. Stänga anmälan och göra tidsprogram
Finns redan men men finns här då som extra punkt om det ej är gjort.
204. Info till vaktmästare
Oftast pratar jag med vaktmästaren och informerar om tidsprogrammet etc men om inte går det så klart att skicka ett mail.
Förutom tidsprogrammet så skall följande informeras/frågas om.
A) Om de inte är på plats, kan de låsa upp förråden?
B) Om vilken ingång vi använder.
Exempel:
Till: [email protected], [email protected]
Hej!
Nu är tidsprogrammet klart för tävlingarna. Hittas på www.bannisterinvitational.se - vi startar alltså klockan xx:xx och är klara klockan xx:xx
Mvh
205. Info till starter & eltid om tidsprogram bl.a
Skickar till starter och eltid och informerar dem om hur tidsprogrammet blir helt enkelt.
206 Info till aktiva (eller via PM)
Brukar ibland skicka ett mail till de aktiva och tränarna om viktigt info, påminnelse om återbud etc. Krävs tillgång till e-postregistret som Per sitter på så kanske att han gör det.
Saker som kan stå
Eventuella återbud, hur och dess tid
Vad som gäller med publik (går till föräldrar också)
Livesändning
Entré
Övrig info
Exempel nedan. Notera att det givetvis skall vara mellanrum.
Hej!
Lite viktig information inför morgondagens tävling!
Eventuella återbud tar vi emot på denna e-posten fram till kl. 18:00 idag! Därefter gör vi heatindelningen varför det är viktigt att återbud inkommer till oss.
Notera att publik ej är tillåten utan bara funktionärer, aktiva och tränare får vara på arenan!
Vi kommer att ha en livesändning som kostar 29 kr på www.bannistertv.se - sprid gärna det!
Vill någon hjälpa till med en enklare funktionärsuppgift för att komma in på arenan så ropa till!
Entré till arenan sker via evenemangsingången.
All övrig info på www.bannisterinvitational.se
Lycka till alla som deltar! Har ni några frågor är ni välkomna att ställa dom!
Med vänlig hälsning, Per
Del två kommer att komma här eller på nästa sida.
Förberedelser (bannister.se/arra)
10-4 dagar kvar
3 dagar kvar
2 dagar kvar
1 dag kvar
0 dagar kvar (hemma)
0 dagar kvar (tävlingsdagen)
Efter tävling
Det finns en mapp som heter "malltävling" där alla bilder etc finns. Den finns här:
https://www.dropbox.com/sh/y7rpbpkplwmv715/AABDfdnYozLLvRLdxSeiugbRa?dl=0
Detta gäller 2 dagar kvar
00 Kolla mailen varje dag - [email protected]
Om Per inte sköter det så kolla mailen varje dag.
201. Kolla väderutsikter yr.no (tidsprogram 48 h innan) - endast utomhus
Detta görs bara utomhus. Försöker således göra klart tidsprogrammet nu om detta ej är gjort innan. Beror också på hur stor tävlingen är (hur många tillresande det är). Om många reser till tävlingen bör tidsprogrammet vara klart innan.
202. x NY! Nyckel till FIH (även isf för doping)
Ifall att vi kör på Slottsskogsvallen eller stänger Friidrottens Hus själva bör vi få en extranyckel av vaktmästaren i FIH så att vi kan ta och låsa. Kan eventuellt vara bra att kolla när larmet går (23 tror jag på vardagar). Denna punkt gäller då speciellt om det kan bli dopingkontroll.
203. Stänga anmälan och göra tidsprogram
Finns redan men men finns här då som extra punkt om det ej är gjort.
204. Info till vaktmästare
Oftast pratar jag med vaktmästaren och informerar om tidsprogrammet etc men om inte går det så klart att skicka ett mail.
Förutom tidsprogrammet så skall följande informeras/frågas om.
A) Om de inte är på plats, kan de låsa upp förråden?
B) Om vilken ingång vi använder.
Exempel:
Till: [email protected], [email protected]
Hej!
Nu är tidsprogrammet klart för tävlingarna. Hittas på www.bannisterinvitational.se - vi startar alltså klockan xx:xx och är klara klockan xx:xx
Mvh
205. Info till starter & eltid om tidsprogram bl.a
Skickar till starter och eltid och informerar dem om hur tidsprogrammet blir helt enkelt.
206 Info till aktiva (eller via PM)
Brukar ibland skicka ett mail till de aktiva och tränarna om viktigt info, påminnelse om återbud etc. Krävs tillgång till e-postregistret som Per sitter på så kanske att han gör det.
Saker som kan stå
Eventuella återbud, hur och dess tid
Vad som gäller med publik (går till föräldrar också)
Livesändning
Entré
Övrig info
Exempel nedan. Notera att det givetvis skall vara mellanrum.
Hej!
Lite viktig information inför morgondagens tävling!
Eventuella återbud tar vi emot på denna e-posten fram till kl. 18:00 idag! Därefter gör vi heatindelningen varför det är viktigt att återbud inkommer till oss.
Notera att publik ej är tillåten utan bara funktionärer, aktiva och tränare får vara på arenan!
Vi kommer att ha en livesändning som kostar 29 kr på www.bannistertv.se - sprid gärna det!
Vill någon hjälpa till med en enklare funktionärsuppgift för att komma in på arenan så ropa till!
Entré till arenan sker via evenemangsingången.
All övrig info på www.bannisterinvitational.se
Lycka till alla som deltar! Har ni några frågor är ni välkomna att ställa dom!
Med vänlig hälsning, Per
207. Hämta nummerlappar och nålar
Se till att de finns på det stället som skrivaren står på. Macbooken behövs för att skriva ut nummerlappar
208. Hasse Sjögren info
Brukar meddela honom när tävlingen startar.
209. Livsändningsinfo in på hemsidan
Om första loppet startar 20.00 så sätts sändningen igång 19.50.
(Observera att det dock på den öppningsbilden som visas för sändningen står 19.55 för att det är då som vi börjar prata.)
Första tre minutrarna på första filmen nedan är det som beskriver hur man skapar livesändningen. Andra filmen visar hur man lägger upp den på hemsidan.
Se till att de finns på det stället som skrivaren står på. Macbooken behövs för att skriva ut nummerlappar
208. Hasse Sjögren info
Brukar meddela honom när tävlingen startar.
209. Livsändningsinfo in på hemsidan
Om första loppet startar 20.00 så sätts sändningen igång 19.50.
(Observera att det dock på den öppningsbilden som visas för sändningen står 19.55 för att det är då som vi börjar prata.)
Första tre minutrarna på första filmen nedan är det som beskriver hur man skapar livesändningen. Andra filmen visar hur man lägger upp den på hemsidan.
Film två nedan visar hur man lägger till livesändningen så att den syns på hemsidan.